Data publikacji : 2023-10-25

Mechanizmy generowania emocji w polskiej i niemieckiej prasie

Abstrakt

Celem artykułu jest próba ukazania mechanizmów generowania emocji, jakie pojawiły się w publikacjach prasowych w Polsce i w Niemczech w okresie od marca do listopada 2020 r., w czasie pandemii koronawirusa.

Artykuł odnosi się do medioznawstwa i językoznawstwa. Zauważono, że dominującą emocją w opisywanym okresie był strach, a głównymi kanałami dystrybucji emocji były tekst i zdjęcia, leksyka i wizualizacja.

Niniejsze opracowanie, analizując liczne i różnorodne artykuły pochodzące zarówno z prasy polskiej, jak i niemieckiej, gwarantuje szeroką perspektywę badawczą.

Słowa kluczowe:

mechanizmy generowania emocji, pandemia COVID-19, strach, leksykalne mechanizmy powstawania emocji, wizualne mechanizmy powstawania emocji



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Kulturoznawcze · ISSN 2082-8578 | eISSN 2544-5219 | DOI: 10.18290/rkult

© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)