Jerzy Pikulik przed laty szczegółowo analizował sekwencje Adama ze św. Wiktora, przyjmując, że około 40 z nich można z dużą pewnością przypisać temu autorowi. Jednak odwołując się do najnowszych badań nad twórczością Adama, obecnie uznaje się, że liczba przypisywanych mu utworów wynosi łącznie 58. Niniejszy artykuł podejmuje problematykę wyników ponownej kwerendy polskich źródeł rękopiśmiennych, mającej na celu identyfikację kolejnych tytułów sekwencji Adama ze św. Wiktora, występujących na ziemiach polskich. Ustalono obecność w polskich przekazach sześciu innych sekwencji: Quam dilecta tabernacula, Iocundare plebs fidelis, Hodiernae lux diei, Precursorem summi regis, Laudes crucis attollamus, Mane prima sabati. W artykule powyższe kompozycje zostały poddane także analizie muzykologicznej, jak również wskazano współczesne możliwości twórczego wykorzystywania tekstów i melodii interesującego nas poety i kompozytora.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Kulturoznawcze · ISSN 2082-8578 | eISSN 2544-5219 | DOI: 10.18290/rkult
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)