Data publikacji : 2024-06-26

MuBaBaO: zmniejszanie dystansu między ludzką a sztuczną inteligencją

Abstrakt

Autorka bada zastosowanie kreatywnych klocków MuBaBaO jako narzędzia edukacyjnego w erze sztucznej inteligencji. Wielowymiarowa metoda MuBaBaO odchodzi od tradycyjnych metod nauczania, kładąc nacisk na krytyczne myślenie, skuteczną komunikację, kreatywność, inteligencję przestrzenną i emocjonalną dzięki zastosowaniu pedagogiki nieliniowej. Takie dynamiczne podejście eksploracyjne, dzięki zaangażowaniu uczestników w kreatywne zadania i rozwiązywanie problemów przy użyciu drewnianych klocków, zwiększa ich zdolności poznawcze i ułatwia im rozwój przy wsparciu sztucznej inteligencji. Autorka podkreśla znaczenie rozwijania wyłącznie ludzkich cech i umiejętności, takich jak zdolność adaptacji, wyobraźnia i innowacyjne myślenie, w celu uzupełnienia wiedzy technicznej wymaganej w otoczeniu zdominowanym przez technologię.

Słowa kluczowe:

MuBaBaO, sztuczna inteligencja, kreatywność, pedagogika nieliniowa, zaangażowanie poznawcze, inteligencja emocjonalna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Kulturoznawcze · ISSN 2082-8578 | eISSN 2544-5219 | DOI: 10.18290/rkult

© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)