Data publikacji : 2024-03-29

Wielozmysłowe przedstawienia kryzysu między izolacją a intymnością w polskich filmach o ‎młodych ludziach: Ostatni komers, Sweat i Wszystkie nieprzespane noce

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza trzech polskich filmów pod kątem zmysłowej teorii kina i teorii ‎afektów. Autorki skupiły się szczególnie na fragmentach filmów, w których zostały ukazane ‎intensywne stany emocjonalne bohaterów, analizując w jaki sposób emocje i afekty zostały przekazane za pomocą fabuły i formy, a także w jaki sposób widzowie mogą je odczuć. Wybrane zostały ‎trzy filmy o młodych ludziach, nakręcone przez młodych polskich ‎reżyserów: Ostatni komers (2020), Wszystkie nieprzespane noce (2016) i Sweat (2020). Wszystkie trzy ‎filmy traktują o nieudanych związkach, odrzuceniu, ale także o budowaniu tożsamości przez ‎młodych ludzi. Ukazują bohaterów w sytuacjach, w których są oni narażeni na kryzys. ‎Autorki rozważają, w jaki sposób zmysłowa teoria kina może połączyć analizowane tutaj ‎kategorie.‎

Słowa kluczowe:

zmysłowa teoria kina, haptyczna wizualnośćzmysły, izolacja, intymność, kryzys‎, zmysły



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Roczniki Kulturoznawcze · ISSN 2082-8578 | eISSN 2544-5219 | DOI: 10.18290/rkult

© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)