Tematem opracowania są główne motywy występujące w sekwencjach wielkanocnych Adama ze Świętego Wiktora (†1150). Analiza literacka siedmiu sekwencji prowadzi do wyodrębnienia czterech grup najczęstszych i typowych dla tej tematyki motywów. Jest to motyw światła, dnia i poranka, motyw wiosny, motyw walki i zwycięstwa oraz reminiscencje zaczerpnięte ze Starego Testamentu, funkcjonujące jako alegorie zmartwychwstania Chrystusa. W końcowej części opracowania autor stawia pytanie o to, czy wskazane motywy są zbieżne z motywami innych sekwencji wielkanocnych wieków średnich i w ten sposób przygotowuje pole do dalszych analiz literackich poezji liturgicznej z czasów przed Soborem Trydenckim.
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Roczniki Kulturoznawcze · ISSN 2082-8578 | eISSN 2544-5219 | DOI: 10.18290/rkult
© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)