Andrzejewska, Anna. 2014. Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne. Warszawa: Difin.
Baloğlu, Mustafa, Kasim Karatas i Ibrahim Arpaci. 2021. „Psychological and socio-economic effects of the COVID-19 pandemic on Turkish population”. Emerging Technologies During and After the COVID-19 Pandemic 348: 245-258.
Błachnio, Agata, Aneta Przepiórka i Tomasz Rowiński. 2014. „Dysfunkcjonalne korzystanie z Internetu-przegląd badań”. Psychologia Społeczna 9, nr 4: 378-395.
Erikson, Erik Homburger. 1963. Childhood and Society. New York: W.W. Norton.
Ferrari, Anusca. 2013. DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. Report EUR 26035 EN. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Friedrich, Roman, Michael Peterson, Alex Koster i Sebastian Blum. 2010. The Rise of gene-ration C implications for the world of 2020. New York: Booz & Company.
Gil, Alina. 2011. „Portale społecznościowe sposobem na społeczny problem samotności”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego; Studia Informatica 28(65): 239-252.
Golus, Beata. 2004. „Fenomen rozmów internetowych i ich języka”. W Dialog a nowe media, red. Małgorzata Kita, Jan Grzenia, 42-51. Katowice: Wydawnictwo UŚ.
Gruchoła, Małgorzata. 2014. „Od pokolenia X do pokolenia Alpha – wartości mediów”. W Współczesne media. Wartości w mediach – wartości mediów. T. 2: Wartości mediów, red. Iwona Hofman i Danuta Kępa-Figura, 31–48. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Gruchoła, Małgorzata, Małgorzata Sławek-Czochra i Robert Zieliński. 2024. „Artificial Intelligence as a Tool Supporting Prayer Practices.” Religions 15, nr 3: 271. https://doi.org/ 10.3390 /rel15030271.
Grzenia, Jan. 2006. Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: PWN.
Gudiño, Diego, Maria J. Fernández-Sánchez, Maria T. Becerra-Traver i Susana Sánchez. 2022. „Social media and the pandemic: Consumption habits of the Spanish population before and during the COVID-19 lockdown”. Sustainability 14, nr 9, 5490. https://doi.org/10.3390/ su14095490.
ICC/ESOMAR. 2016. International Code on Market, Opinion and Social Research and Data Analytic. Accessed on January 20, 2024. https://esomar.org/uploads/attachments/ckqtawvjq00u ukdtrhst5sk9u-iccesomar-international-code-english.pdf.
Jakubik, Andrzej. 2002. „Zespół uzależnienia od internetu”. Studia Psychologica 3: 133-142.
Jarczyńska, Jolanta. 2015. „Problematyczne używanie internetu przez młodzież i młodych dorosłych – przegląd narzędzi do przesiewowej oceny tego zjawiska.” Przegląd Pedagogiczny 1: 119-136.
Jarczyńska, Jolanta i Aleksandra Orzechowska. 2014. „Siecioholizm i fonoholizm zagrożeniem współczesnej młodzieży”. W Uzależnienia behawioralne i zachowania problemowe młodzieży. Teoria, diagnoza, profilaktyka, terapia, red. Jolanta Jarczyńska, 121-146. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Kaliszewska, Katarzyna. 2007. Nadmierne używanie internetu. Charakterystyka psychologiczna. Poznań: Wydawnictwo UAM.
Kaya, Tugberk. 2020. „The changes in the effects of social media use of Cypriots due to COVID-19 pandemic”. Technology in Society 63, 101380. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101380.
Krzyżak-Szymańska, Ewa. 2018. Uzależnienia technologiczne wśród dzieci i młodzieży. Teoria, profilaktyka, terapia – wybrane zagadnienia. Kraków: Impuls.
Lange, Rafał. 2021. Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów. Warszawa: NASK.
Lange, Rafał, Agnieszka Wrońska, Agnieszka Ładna, Karol Kamiński, Mariola Błażej, Anna Jankiewicz i Katarzyna Rosłaniec. 2023. Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów i rodziców. Warszawa: NASK.
Nguyen, Minh H. 2021. „Managing social media use in an ‘always-on’ society: Exploring digital wellbeing strategies that people use to disconnect”. Mass Communication and Society 24, nr 6: 795-817. https://doi.org/10.1080/15205436.2021.1979045.
Poprawa, Ryszard. 2011. „Test problematycznego Używania Internetu. Autorska adaptacja Internet Addiction Test K. Young”. Przegląd Psychologiczny 54, nr 2: 193-216.
Schulz von Thun, Friedemann. 2001. Sztuka rozmawiania, t. 1: Analiza zaburzeń. Przekł. Piotr Włodyga. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Schulz von Thun, Friedemann. 2004. Sztuka rozmawiania, t. 2: Rozwój osobowy. Przekł. Piotr Włodyga. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Sękowski, Andrzej i Waldemar Klinkosz. 2017. IAS Interpersonalne skale przymiotnikowe. Jerry’ego S. Wigginsa. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
Szpunar, Magdalena. 2016. Kultura cyfrowego narcyzmu. Kraków: Wydawnictwo AGH.
Tatala, Małgorzata. 2008. Odbiór symboli religijnych przez młodzież: rozwojowe badania osób w wieku od 12 do 24 lat. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Tatala, Małgorzata. 2009. „The role of personal adjustment to developmental crises in improving quality of life”. International Journal of Psychology and Counseling 1, nr 10: 187-193.
Tatala, Małgorzata, Marcin Wojtasiński i Konrad Janowski. 2023. „Loneliness and time abroad in Polish migrants in the UK: Protective role of religious experience”. PloS One 18, nr 2, e02 7 9984. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0279984.
Tomaszewska, Hanna. 2012. Młodzież, rówieśnicy i nowe media. Społeczne funkcje technologii komunikacyjnych w życiu nastolatków. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Torrijos-Fincjas, Partucia, Sara Serrate-Gonzales, Judith Martin-Lucas i Jose-Manuel Munoz-Rodrigues. 2021. „Perception of Risk in the Use of Technologies and Social Media”. Education Science 11, nr 9: 523-537. https://doi.org/10.3390/educsci11090523.
Walesa, Czesław i Małgorzata Tatala. 2020. Rozwój religijności człowieka. Tom II: Młodzież. Lublin: Wydawnictwo KUL.
World Health Organization. 2022. International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems; International Classification of Diseases, ICD-11. Geneva: World Health Organization.
Woronowicz, Bogdan. 2014. Testy i kwestionariusze wykorzystywane w diagnozowaniu problemowego korzystania z komputera/internetu. Warszawa: Centrum Konsultacyjne AKMED.
Young, Kimberly S. 1998. Caught in the Net: How to Recognize the Signs of Internet Addiction – and a Winning Strategy for Recovery. New Jersey: John Wiley & Sons.
Young, Kimberly S. 1996. „Internet Addiction: The emergence of a new clinical disorder”. CyberPsychology and Behavior 3: 237-244.
Young, Kimberly S. i Patrice Klausing. 2009. Uwolnić się z sieci: uzależnienie od internetu. Kraków: Księgarnia św. Jacka.