Alquié, Ferdinand. 1989. Kartezjusz. Tłum. Stanisław Cichowicz. Warszawa: IW Pax.
Armogathe, Jean-Robert. 1977. Theologia cartesiana. L’Explication physique de l’eucharistie chez Descartes et dom Desgabets. La Haye: M. Nijhoff.
Baldini, Ugo. 1998a. „Die Philosophie an den Universitäten”. W: Die Philosophie des 17. Jahrhunderts. T. 1: Allgemeine Themen, Iberische Halbinsel, Italien, red. Jean-Pierre Schobinger, 621–668. Basel: Schwabe.
Baldini, Ugo. 1998b. „Die Philosophie und die Wissenschaften im Jesuitenorden”. W: Die Philosophie des 17. Jahrhunderts. T. 1: Allgemeine Themen, Iberische Halbinsel, Italien, red. Jean-Pierre Schobinger, 669–770. Basel: Schwabe.
Baldini, Ugo. 1999. „The Development of Jesuit „Physics” in Italy, 1550-1700. A Structural Approach”. W: Philosophy in the Sixteenth and Seventeenth Centuries. Conversations with Aristotle, red. Constance Blackwell i Sachiko Kusukawa, 248–279. Aldershot: Ashgate.
Bargieł, Franciszek. 1986. Wojciech Tylkowski SJ i jego „Philosophia curiosa” z 1669 r. Kraków: Wydział Filozoficzny Towarzystwa Jezusowego.
Bargieł, Franciszek. 1989. „Problem ateizmu i nieśmiertelności duszy ludzkiej w pracach Jerzego Gengella SJ (1657-1727)”. Rocznik Wydziału Filozoficznego TJ w Krakowie 2: 33–41.
Bargieł, Franciszek. 1990. „Geneza i przyczyny ateizmu według Jerzego Gengella SJ (1657-1727)”. Rocznik Wydziału Filozoficznego TJ w Krakowie 3: 101–127.
Bargieł, Franciszek. 1999. „Jerzego Gengella SJ (1657-1727) rozprawa o nieśmiertelności duszy ludzkiej”. Forum Philosophicum 4: 235–264.
Bergson, Henri. 1969. L’intuition philosophique. W: Henri Bergson. La pensée et le mouvant. Essais et conférences, 66–79. Paris: Les Presses universitaires de France.
Bieńkowska, Barbara, i Tadeusz Bieńkowski. 1973. Kierunki recepcji nowożytnej myśli naukowej w szkołach polskich (1600-1773). Cz. 1: Przyrodoznawstwo. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Bieńkowski, Tadeusz. 1987. „Polscy przedstawiciele «scientia curiosa»”. Rozprawy z Dziejów Oświaty 30: 5–34.
Bizer, Ernst. 1965. „Reformed Orthodoxy and Cartesianism”. Journal for the History of Theology and the Church 2: 20–82.
Borzym, Stanisław. 1993. „Krytycy szkoły lwowsko-warszawskiej”. W: Stanisław Borzym. Panorama polskiej myśli filozoficznej, 231–255. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Borzym, Stanisław. 2003. „Elzenberg wobec szkoły lwowsko-warszawskiej”. W: Stanisław Borzym. Przeszłość dla przyszłości, 263–271. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.
Borzyszkowski, Marian. 1964. „Koncepcja bytu w metafizyce Suareza”. Studia Warmińskie 1: 393–407.
Bréhier, Émile. 1940 [1950]. La Philosophie et son passé. Paris: Alcan.
Brockliss, L. W. B. 1987. French Higher Education in the Seventeenth and Eighteenth Centuries. A Cultural History. New York: Clarendon Press 1987.
Buck, August. 1984. „Christlicher Humanismus in Italien”. W: August Buck. Renaissance – Reformation. Gegensätze und Gemeinsamkeiten, 23–34. Wiesbaden: Otto Harrassowitz.
Chudy, Wojciech. 2003. „Filozofia chrześcijańska – rozum i wiara”. W: Jan Paweł II, Fides et ratio. Tekst i komentarze, red. Tadeusz Styczeń i Wojciech Chudy, 283–303. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Chojnacki, Piotr. 1955. Podstawy filozofii chrześcijańskiej. Warszawa: IW Pax.
Cieniawa, Stanisław. 1968. „Historiografia filozofii – metafilozofia – filozofia”. Studia Filozoficzne 12 (1): 184–195.
Cywiński, Bohdan. 1974. „Perypetie piętnastowiecznych klerków”. Znak 26 (12): 1644–1646.
Czarnawska, Mirosława. 1987. „Analiza systemowa jako sposób podejścia do tekstu filozoficznego”. Studia Filozoficzne 21 (1): 73–83.
Czerkawski, Jan. 1965. „Gilsonowska koncepcja historii filozofii”. Roczniki Filozoficzne 13 (1): 61–78.
Czerkawski, Jan. 1978a. „Filozofia tomistyczna w Polsce w XVII wieku”. W: Studia z dziejów myśli świętego Tomasza z Akwinu, red. Stefan Swieżawski i Jan Czerkawski, 263–314. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Czerkawski, Jan. 1978b. „Profesor dr Stefan Swieżawski”. Biuletyn Informacyjny KUL 7 (1): 43–54.
Czerkawski, Jan. 1992. Humanizm i scholastyka. Studia z dziejów kultury filozoficznej w Polsce w XVI i XVII wieku. Lublin: RW KUL.
Czerkawski, Jan, i Przemysław Gut, red. 2006. Stefan Swieżawski, Osoba i dzieło. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Czerkawski, Jan, i Stanisław Janeczek. 2003. „Historiografia filozoficzna”. W: Powszechna encyklopedia filozofii. T. 4, red. Andrzej Maryniarczyk i in., 500–508. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Czerny, Janusz. 1990. Kazimierz Twardowski – współtwórca brentanowskiego programu filozofii. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Dainville, François de. 1954. „L’Enseignement des mathématiques dans les Collèges des Jésuites de France du XVIe au XVIIIe siècle”. Revue d’Histoire des Sciences 7 (1): 6–21.
Dainville, François de. 1978. „L’Enseignement scientifique dans les collèges des Jésuites de France du seizième au dix-huitième siècle”. W: L’Éducation des Jésuites (XVIe-XVIIIe siècles), red. Marie-Madeleine Compère, 323–391. Paris: Éditions de Minuit.
Dembowski, Bronisław. 1987. „Chrześcijanin filozofujący”. Roczniki Filozoficzne 35 (1): 309–319.
Dembowski, Bronisław. 1997. „Ciągłe aktualny podręcznik historii filozofii”. W: Bronisław Dembowski. Spór o metafizykę i inne studia z historii filozofii polskiej. 288–291. Włocławek: Wrocławskie Wydawnictwo Diecezjalne.
Descartes, René. 1958. Medytacje o pierwszej filozofii wraz z zarzutami uczonych mężów i odpowiedziami autora oraz rozmowa z Burmanem. T. 1–2. Tłum. Maria i Kazimierz Ajdukiewiczowie, Stefan Swieżawski, Izydora Dąmbska. Warszawa: PWN.
Dickens, Arthur G. 1966. The English Reformation. London: Batsford.
Di Vona, Piero. 1968. Studi sulla scolastica della controriforma. L’esistenza e la sua distinzione metafisica dall’essenza. Firenze: La Nuova Italia.
Domański, Juliusz. 1997. „Od późnego ucznia”. Kwartalnik Filozoficzny 25 (1): 42–45.
Enno van Gelder, Hendrik A. 1961. The Two Reformations in the 16th Century. A Study of the Religious Aspects and Consequences of Renaissance and Humanism. The Hague: M. Nijhoff.
Eschweiler, Karl. 1928. „Die Philosophie der spanischen Spätscholastik auf den deutschen Universitäten des 17. Jahrhunderts”. Spanische Forschungen der Goerres-Geselschaft 1: 261–325.
Fischer, Karl A. F. 1978. „Jesuiten-Mathematiker in der deutschen Assistenz bis 1773”. Archiwum historicum Societatis Iesu 47: 160–224.
Gałkowski, Juliusz W. 1990. „Czy filozofia chrześcijańska jest możliwa?”. Znak 42 (7-8): 62–73.
Geiger, Louis-Bertrand. 1947. „Abstraction et séparation d’après s. Thomas”. Revue des Sciences Philosophiques et Théologiques 45: 3–41.
Geldsetzer, Lutz, i Wolfgang Hübner. 1989. „Problemgeschichte”. W: Historisches Wörterbuch der Philosophie. T. 7, red. Joachim Ritter i Karlfiend Gründer, 1410–1416. Basel: Schwabe.
Giacon, Carlo. 1944–1947. La Seconda scolastica. T. 1–2. Milano: Fratelli Bocca.
Giacon, Carlo. 1953. „O Neo-aristotelismo de Pedro da Fonseca”. Revista Portugesa de Filosofia 9 (4): 406–417.
Gieysztor, Aleksnader. 1975. „Maski intelektualne kultury XV wieku”. Tygodnik Powszechny 29 (14): 1.
Gilson, Étienne. 1932. L’esprit de la philosophie médiévale. Paris: Librairie Philosophique J. Vrin.
Gilson, Étienne. 1935. Le réalisme méthodique. Paris: Téqui.
Gilson, Étienne. 1937. The Unity of Philosophical Experience. New York: C. Scribner’s Sons.
Gilson, Étienne. 1941. God and Philosophy. London: Oxford University Press.
Gilson, Étienne. 1948. L’etre et l’essence. Paris: Librairie philosophique J. Vrin.
Gilson, Étienne. 1988. Chrystianizm a filozofia. Tłum. Andrzej Więckowski. Wyd. 2. Warszawa: IW Pax.
Gogacz, Mieczysław, red. 1956. Streszczenia rozpraw doktorskich, magisterskich i seminaryjnych pisanych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim pod kierunkiem prof. dra Stefana Swieżawskiego (historia filozofii) i prof. dra Mieczysława Alberta Krąpca (metafizyka). Poznań: Pallottinum.
Gogacz, Mieczysław. 1964. „W sprawie koncepcji historii filozofii w związku z dyskusjami prowadzonymi na seminarium historii filozofii prof. S. Swieżawskiego”. Zeszyty Naukowe KUL 7 (3): 53–57.
Gogacz, Mieczysław. 1966. „O pojęciu i metodzie historii filozofii”. Ruch Filozoficzny 25 (1-2): 76–80.
Gogacz, Mieczysław. 1977. „Dostojeństwo filozofii (Historia filozofii w wersji Władysława Tatarkiewicza)”. Studia Philosophiae Christianae 13 (1): 7–20.
Gogacz, Mieczysław. 1993. „Wpływ É. Gilsona na filozofię w Polsce”. Studia Philosophiae Christianae 29 (1): 21–29.
Górski, Konrad. 1975. „S. Swieżawski, Dzieje filozofii europejskiej XV w.”. Kwartalnik Historyczny 82 (3): 636–639.
Gryżenia, Kazimierz. 1995. Arystotelizm i Renesans. Filozofia bytu Piotra Fonseki. Lublin: RW KUL.
Guéroult, Martial. 1953. Descartes selon l`ordre des raisons. T. 1–2. Paris: Aubier.
Gusdorf, Georges. 1969. La révolution galiliéenne. T. 1. Paris: Les Éditions Payot.
Gut, Przemysław. 2021. Filozofia i historia. Stefana Swieżawskiego pogląd na sens i cel historii filozofii. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Hartmann, Nicolai. 1936. Der philosophische Gedanke und seine Geschichte. Berlin: W. de Gruyter.
Iggers, Georg G. 1971. Deutsche Geschichtswissenschaft. Eine Kritik der traditionellen Geschichtsauffassung von Herder bis zur Gegenwart. Tłum. Christian M. Barth. München: Deutscher Taschenbuch Verlag.
Iggers, Georg G. 1993. Geschichtswissenschaft im 20. Jahrhundert. Ein kritischer Überblick im internationalen Zusammenhang. Göttingen: Vandenhoeck und Ruprecht.
Ingarden, Roman. 1952. „O przedmiocie historii filozofii”. Sprawozdania Polskiej Akademii Umiejętności 53 (5): 273–279.
Jadacki, Jacek J. 1986. „Rozdział z historii filozofii polskiej: Władysław Tatarkiewicz”. Studia Filozoficzne (12): 179–194.
Jadacki, Jacek J. 2005. „Posłowie”. W: Stefan Swieżawski. Zagadnienie historii filozofii, 588–601. Wyd. 2. Warszawa: Semper.
Janeczek, Stanisław. 1998a. „Czym była oświeceniowa «philosophia recentiorum»”. Kwartalnik Filozoficzny 26 (1): 115–128.
Janeczek, Stanisław. 1998b. Filozofia na KUL-u. Nurty – osoby – idee. Lublin: RW KUL.
Janeczek, Stanisław. 2003. Logika czy epistemologia? Historycznofilozoficzne uwarunkowania nowożytnej koncepcji logiki. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Janeczek, Stanisław, i Anna Starościc, red. 2020. Historia filozofii. Cz. 1: Style filozofowania. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Jurczyk, J. K. 2000. Filozofia i jej znaczenie dla teologii katolickiej w ujęciu Stefana Swieżawskiego [praca dyplomowa]. Lublin: Archiwum Uniwersyteckie KUL.
Kalinowski, Jerzy. 1997. Poszerzone serca. Wspomnienia. Lublin: RW KUL.
Kamiński, Krzysztof. 2007. Humanizm chrześcijański Stefana Swieżawskiego. Łask: Oficyna Wydawnicza Leksem.
Kamiński, Stanisław. 1977. „Emancypacja i współzawodnictwo nauk w XV w.”. Studia Philosophiae Christianae 13 (1): 241–248.
Kamiński, Stanisław. 1982. „Epistemologiczno-metodologiczne problemy filozoficznego poznania Boga”. W: W kierunku Boga, red. Bohdan Bejze, 82–107. Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej.
Kamiński, Stanisław. 1993. „Metody współczesnej metafizyki”. W: Stanisław Kamiński. Filozofia i metoda, oprac. Józef Herbut, 78–131. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Klimski, Tadeusz, red. 2008. Stefan Swieżawski. Filozofia i historia filozofii. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Kmita, Jerzy, red. 1978. Zadnienie przełomu antypozytywistycznego w humanistyce. Warszawa: PWN.
Korolec, Jerzy B. 1990. „Nowy obraz XV wieku. Uwagi o książkach S. Swieżawskiego”. W drodze 28 (10): 102–105.
Kotarbiński, Tadeusz. 1958. „Funkcje społeczne szkoły wyższej”. W: Tadeusz Kotarbiński. Wybór pism. T. 2, 478–490. Warszawa: PWN.
Krąpiec, Mieczysław A. 1958. „Neotomizm”. Znak 10 (6): 623–636.
Krąpiec, Mieczysław A. 1959. „Egzystencjalne podstawy analogii bytu”. W: Teoria analogii bytu, 9–159. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Krąpiec, Mieczysław A. 1993. Odzyskać świat realny. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Krąpiec, Mieczysław A., i Stanisław Kamiński. 1962. Z teorii i metodologii metafizyki. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Kristeller, Paul O. 1985. Humanizm i filozofia. Cztery studia. Tłum. Grzegorz Błachowicz i in. Warszawa: Instytut Filozofii i Socjologii PAN.
Kucharczyk, Janusz. 2001. „Syntetyczny charakter filozofii Francisca Suareza”. Folia Philosophica 19: 123–139.
Kuderowicz, Zbigniew. 1968. „Spór o historię filozofii jako dyscyplinę humanistyczną”. Studia Filozoficzne 12 (1): 173–184.
Kuderowicz, Zbigniew. 2003. „Czy «Historia filozofii» Władysława Tatarkiewicza należy do humanistyki rozumiejącej?”. W: Władysław Tatarkiewicz. W siedemdziesięciolecie I wydania „Historii filozofii”, red. Czesław Głombik, 40–45. Katowice: Gnome.
Kuksewicz, Zdzisław. 1975. „Przedmowa”. W: Zdzisław Kuksewicz. Filozofia człowieka, teoria duszy, 5–11. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Kuksewicz, Zbigniew, red. 1975–1988. Dzieje filozofii średniowiecznej w Polsce [seria]. T. 1–7 i 9–11. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Kurdziałek, Marian. 1968. „Stefan Swieżawski. Rzecznik «philosophiae perennis»”. Roczniki Filozoficzne 16 (1): 7–15.
Kwartalnik Filozoficzny. 1997. 25 (1).
Legowicz, Jan. 1961. „Z prac wstępnych nad historią myśli filozoficznej w polskim średniowieczu”. Materiały i Studia Zakładu Historii Filozofii Starożytnej i Średniowiecznej 1: 3–8.
Leinsle, Ulrich G. 1988. Reformversuche protestantischer Metaphysik im Zeitalter des Rationalismus. Augsburg: MaroVerlag.
Lisiak, Bogdan. 2003. Nauczanie matematyki w polskich szkołach jezuickich od XVI do XVIII wieku. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Lohr, Charles H. 1976. „Jesuit Aristotelianism and Sixteenth-Century Metaphysics”. W: Paradosis. Studies in Memory of Edwin A. Quain, 203–220. New York: Fordham University Press.
Lohr, Charles H. 1988a. „Die Rezeption der aristotelischen Philosophie im lutherischen Deutschland”. W: Ecclesia militans. Studien zur Konzilien- und Reformationsgeschichte. Remigius Bäumer zum 70. Geburtstag gewidmet, red. Walter Brandmüller, 179–192. Paderborn: Schöningh.
Lohr, Charles H. 1988b. „Metaphysics”. W: The Cambridge History of Renaissance Philosophy, red. Charles B. Schmitt, Quentin Skinner, Eckhard Keßler i Jill Kraye, 537–638. Cambridge: Cambridge University Press.
Lohr, Charles H. 1995. „Les jésuites et l’aristotélisme du XVIe siècle”. W: Les Jésuites et la Renaissance. Système éducatif et production du savoir, red. Luce Giard, 79–91. Paris: Presses universitaires de France.
Lovejoy, Arthur O. 1938. „The Historiography of Ideas”. Proceedings of the American Philosophical Society 78 (4): 529–543.
Łukasiewicz, Jan. 1998. Logika i metafizyka. Miscellanea, red. Jacek J. Jadacki. Warszawa: Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Marciszewski, Witold. 1997. „Współczesnym zacnym oddać cześć”. Kwartalnik Filozoficzny 25 (1): 76–79.
Maritain, Jacques. 1924. Réflexions sur l’intelligence et sur sa vie propre. Paris: Nouvelle Librairie Nationale.
Maritain, Jacques. 1932. Distinguer pour unir ou les Degré du Savoir. Paris: Desclée de Brouwer et Cie.
Maritain, Jacques. 1935. Science et sagesse suivi d’éclaircissements sur la philosophie morale. Bruges: Desclée De Brouwer.
Markowski, Mieczysław. 1990. „Źródła i badania dziejów filozofii średniowiecznej w Polsce”. Studia Warmińskie 27: 89–109.
Markowski, Mieczysław. 1993. „Stefan Swieżawski, «Eklezjologia póżnośredniowieczna na rozdrożu», Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1990 (druk: 1991), 224 stron (= Studia do dziejów Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, tom 1)” [recenzja]. Studia Philosophiae Christianae 29 (1): 184–187.
Markowski, Mieczysław. 1999. „Konstanty Michalski projektodawcą «Aristoteles Latinus»”. W: Poglądy filozoficzne Konstantego Michalskiego, red. Czesław Głombik, 52–66. Katowice: Gnome.
Morawiec, Edmund. 1994. Odkrycie metafizyki egzystencjalnej. Studium historyczno-analityczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Teologii Katolickiej.
Nocuń, M. 1998. Nicolaia Hartmanna koncepcja historii filozofii [praca magisterska]. Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Noras, Andrzej. 2020. „Tezy do problemu historii filozofii”. Roczniki Filozoficzne 68 (1): 5–32. https://doi.org/10.18290/rf20681-1
Ogonowski, Zbigniew. 1985. Filozofia szkolna w Polsce w XVII wieku. Warszawa: PWN.
Palacz, Ryszard. 2001. Jan Legowicz jako mediewista. W: Profesor Jan Legowicz – filozof i nauczyciel, red. Czesław Głombik, 28–31. Katowice: Gnome.
Paluchowski, Andrzej. 1967. „O sposobie czytania filozofów”. Tygodnik Powszechny 21 (16): 3–4.
Pasierb, Janusz S. 1975. „Janusowy wiek”. Więź 18 (7-8): 171–174.
Pastuszka, Józef. 1948. „Trwałe wartości filozofii chrześcijańskiej na tle nowoczesnych prądów filozoficznych”. Roczniki Filozoficzne 1: 1–41.
Pawlikowska-Brożek, Zofia. 1974. „Adam Adamandy Kochański i jego prace na tle nauki XVII w.”. Studia i Materiały z Dziejów Nauki Polskiej, seria C, (19): 3–37.
Pawłowski, Tadeusz. 1977. Pojęcia i metody współczesnej humanistyki. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Paź, Bogusław. 2002. Epistemologiczne założenia ontologii Christiana Wolffa. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Pieróg, Stanisław. 2008. „Rozdroża historii filozofii”. Rocznik Historii Filozofii Polskiej 1: 7–119.
Plečkaitis, Romanas. 1993. „Nowa myśl filozoficzna i przyrodnicza w czasach rozkwitu jezuickiej Akademii Wileńskiej”. W: Jezuici a kultura polska, red. Ludwik Grzebień i Stanisław Obirek, 269–277. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Roczniki Filozoficzne. 1968. 16 (1).
Roczniki Filozoficzne. 1979. 27 (1).
Rzepa, Teresa. 1997. „Psychologiczny portret Kazimierza Twardowskiego”. W: Mistrz i jego uczniowie, red. Ryszard Jadczak, 205–226. Warszawa: Scholar.
Salmonowicz, Stanisław. 1978. „Nauczanie filozofii w Toruńskim Gimnazjum Akademickim (1658-1793)”. W: Nauczanie filozofii w Polsce w XV-XVIII wieku, red. Lech Szczucki, 172–193. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Schaff, Adam. 1997 Moje spotkania z nauką polską. Warszawa: Polska Oficyna Wydawnicza BGW.
Sitek, Ryszard. 2000. Warszawska szkoła historii idei. Między historią a teraźniejszością, Warszawa: Scholar.
„Sprawozdanie z posiedzenia naukowego poświęconego omówieniu książki prof. dr. S. Swieżawskiego pt. «Zagadnienie historii filozofii», Warszawa 1966, ss. 897, z dnia 12.IV.1967 r.”. 1967. Studia Philosophiae Christianae 3 (2): 367–385.
Stawiński, Jerzy. 1967. „Problemy historiografii”. Trybuna Ludu z 7.01.1967.
Stępień, Antoni B. 1960. „Racjonalność katolicyzmu”. Więź 3 (7-8): 175–181.
Stępień, Antoni B. 1993. Konwersatorium metafilozoficzne (1958). W: Dyscypliny i metody filozofii, red. Antoni B. Stępień i Tadeusz Szubka, 335–341. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Stróżewski, Władysław. 1997. „Próba zreferowania wyników dyskusji Wyższego Seminarium Historii Filozofii KUL w okresie od r. 1953/54 do 1955/56”. Kwartalnik Filozoficzny 25 (1): 209–238.
Swieżawski, Stefan. 1934. „Les intentions premières et les intentions secondes chez Jean Duns Scot”. Archives d’Histoire Doctrinale et Litteraire du Moyen Age 9: 205–260.
Swieżawski, Stefan. 1948. „Centralne zagadnienie tomistycznej nauki o duszy (commensuratio animae ad hoc corpus u św. Tomasza z Akwinu)”. Przegląd Filozoficzny 44 (1-3): 131–191.
Swieżawski, Stefan. 1955–1957. „O niektórych przyczynach niepowodzeń tomizmu”. Roczniki Filozoficzne 5 (4): 235–257.
Swieżawski, Stefan. 1965. „Z problematyki metodologicznej badań filozofii XV w.”. Roczniki Filozoficzne 13 (1): 45–60.
Swieżawski, Stefan. 1966. Zagadnienie historii filozofii. Warszawa: PWN.
Swieżawski, Stefan. 1971. „Początki nowożytnego arystotelizmu chrześcijańskiego”. Roczniki Filozoficzne 19 (1): 41–66.
Swieżawski, Stefan. 1974–1983. Dzieje filozofii europejskiej w XV wieku. T. 1–6. Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej.
Swieżawski, Stefan. 1979. „Opoka mądrości. Pamięci Étienne Gilsona – jako wyraz czci i mądrości”. Znak 31 (9): 922–941.
Swieżawski, Stefan. 1983a. Między średniowieczem a czasami nowymi. Sylwetki myślicieli XV wieku . Warszawa: Biblioteka Więzi.
Swieżawski, Stefan. 1983b. Święty Tomasz na nowo odczytany. Kraków: Znak.
Swieżawski, Stefan. 1987. U źródeł nowożytnej etyki. Filozofia moralna w Europie XV wieku. Kraków: Znak.
Swieżawski, Stefan. 1989. Wielki przełom (1907-1945). Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1990a. Eklezjologia późnośredniowieczna na rozdrożu. Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne.
Swieżawski, Stefan. 1990b. „O roli jaką chrześcijaństwo wyznacza filozofii”. Znak 42 (7-8): 19–30.
Swieżawski, Stefan. 1991. W nowej rzeczywistości (1945-1965). Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1992. „Rola historii filozofii w kulturze”. W: Zadania filozofii we współczesnej kulturze, red. Zofia J. Zdybicka, 21–28. Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1993a. Owoce życia (1966-1988). Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1993b. Etos historyka filozofii. W: Stefan Swieżawski: Istnienie i tajemnica, 249–266. Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1993c. Istnienie i tajemnica. Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1993d. „Zamiast przedmowy. Moja droga poszukiwania prawdy”. W: Stefan Swieżawski. Istnienie i tajemnica, 5–21. Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1993e. „O pewnych zniekształceniach myśli św. Tomasza z Akwinu w tradycji tomistycznej”. W: Stefan Swieżawski. Istnienie i tajemnica, 60–82. Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1993f. „Uwagi o procesie zniekształcania myśli Arystotelesa w epoce nowożytnej”. W: Stefan Swieżawski. Istnienie i tajemnica, 204–217. Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1996. „Owoce kontemplacji przekazywać innym”. W: Rozmowy o filozofii, red. Andrzej Zieliński, Maciej Bagiński, Jacek Wojtysiak, 13–38. Lublin: RW KUL.
Swieżawski, Stefan. 1999. Byt. Zagadnienia metafizyki tomistycznej. Wyd. 3. Kraków: Znak.
Swieżawski, Stefan, i Magdalena Bajer. 1985. „Wracanie do sedna”. Tygodnik Powszechny 39 (40): s. 1–6.
Swieżawski, Stefan, i Jerzy Kalinowski. 1995. La philosophie l’heure du Concile. Paris: Société d’éditions internationales.
Swieżawski, Stefan., i Anna Karoń-Ostrowska. 1999. „Jak piękno doryckiej kolumny”. W: Stefan Swieżawski. Byt. Zagadnienia metafizyki tomistycznej, 5–25. Wyd. 3. Kraków: Znak.
Swieżawski, Stefan, i Tomasz Królak. 1999. Kontemplacja i zdradzony świat. Rozmowy z prof. Stefanem Swieżawskim. Poznań: Wydawnictwo W drodze.
Swieżawski, Stefan, i Mariusz Prokopowicz. 1990. Histoire de la philosophie européenne au XVe siècle. Tłum. Henri Rollet, Mariusz Prokopowicz. Paris: Beauchesne.
Swieżawski, Stefan, Karol Tarnowski i Stefan Wilkanowicz. 1992. „Odrodzenie religijne – między teokracją a New Age”. Znak 44 (10): 63–72.
Swieżawski, Stefan, i Romuald J. Weksler-Waszkinel. 1997. „Wolność w filozofii”. Kwartalnik Filozoficzny 25 (1): 9–24.
Swieżawski, Stefan, i Kazimierz Wóycicki. 1984. „Absolutność prawdy i wielość poglądów”. Więź 17 (2-3): 3–12.
Św. Tomasz z Akwinu. 1956. Traktat o człowieku. Summa teologiczna 1, 75–89. oprac. Stefan Swieżawski. Poznań: Pallottinum.
Tatarkiewicz, Władysław. 1971. „O pisaniu historii filozofii”. W: Władysław Tatarkiewicz. Droga do filozofii i inne rozprawy filozoficzne, 63–86. Warszawa: PWN.
Tischner, Józef. 1982a. Filozofia i chrześcijaństwo. W: Józef Tischner. Myślenie według wartości, 245–254. Kraków: Znak.
Tischner, Józef. 1982b. Schyłek chrześcijaństwa tomistycznego. W: Józef Tischner. Myślenie według wartości, 205–244. Kraków: Znak.
Tischner, Józef. 1982c.Człowiek poprzez okna systemu. W: Józef Tischner. Myślenie według wartości, 312–338. Kraków: Znak.
Trinkaus, Charles. 1974. „The Religious Thought of the Italian Humanists and the Reformers. Anticipation or Autonomy?”. W: The Pursuit of Holiness in Late Medieval and Renaissance Religion, red. Charles Trinkaus i Heiko A. Oberman, 339–366. Leiden: Brill.
Twardowski, Kazimierz. 1997. Dzienniki. Cz. 2: 1928-1936, red. Ryszard Jadczak. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Tyl, Mirosław. 2012. Stefan Swieżawski – strona filozofii klasycznej. W: Mirosłąw Tyl. Filozofia – historia – historia filozofii. Filozoficzne konteksty polskiej historiografii filozofii XX wieku, 309–355. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Wielgus, Stanisław. 1996. „Jubileuszowa refleksja. XX-lecie Międzywydziałowego Zakładu Historii Kultury w Średniowieczu”. Przegląd Uniwersytecki 8 (1(39): 18.
Windelband, Wilhelm. 1892. Geschichte der Philosophie. Geschichte der Probleme und der zu ihrer Lösung erzeugten Begriffe. Freiburg: Akademische Verlagsbuchhandlung von J. C. B. Mohr.
Woleński, Jan. 1985. Filozoficzna szkoła lwowsko-warszawska. Warszawa: PWN.
Wollgast, Siegfried. 1993. Philosophie in Deutschland zwischen Reformation und Aufklärung 1550-1650. Wyd. 2. Berlin: De Gruyter.
Woźniczka, Maciej. 1999. „Rekonstrukcja poglądów przedstawicieli Szkoły Lwowsko-Warszawskiej na proces nauczania filozofii”. W: Polska filozofia analityczna. W kręgu Szkoły Lwowsko-Warszawskiej, red. Ryszard Jadczak, Włodzimierz Tyburski i Ryszard Wiśniewski, 145–161. Toruń: Wydawnictwo UMK.
Wójcik, Kazimierz. 1969. „Zarys dziejów historii filozofii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim”. Roczniki Filozoficzne 17 (1): 177–181.
Wóycicki, Kazimierz. 1978. „Historia pisana przez humanistę”. Więź 20 (3): 33–43.
Zdybicka, Zofia J., i Edward I. Zieliński. 1979. Filozofia chrześcijańska. W: Encyklopedia katolicka. T. 3, red. R. Łukaszyk i in., 391–396. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.