Battiste, Marie, i James (Sa’ke’j) Youngblood Henderson. 2000. Protecting Indigenous Knowledge and Heritage: A Global Challenge. Saskatoon, SK: Purich Publishing.
Belousek, Darrin W. 1998. „Husserl on scientific method and conceptual change: A realist appraisal”. Synthese 115: 71–98.
Boissiere, Robert. 1986. Meditations with Hopi. Santa Fe, NM: Bear & Company.
Böhner, Philotheus, i Étienne Gilson. 1962. Historia filozofii chrześcijańskiej: od Justyna do Mikołaja Kuzańczyka. Tłum Stanisław Stomma. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Brown, Joseph Epes, red. 1953. The Sacred Pipe: Black Elk’s Account of the Seven Rites of the Oglala Sioux. Norman: University of Oklahoma Press.
Brown, Joseph Epes. 2007. The Spiritual Legacy of the American Indian: Commemorative Edition with Letters while Living with Black Elk, red. Marina Brown Weatherly, Elenita Brown i Michael Oren Fitzgerald. Wyd. 2. Bloomington, IN: World Wisdom.
De Boer, Karin. 2020. Kant’s reform of metaphysics: the Critique of pure reason reconsidered. Cambridge University Press.
Diamond, Jared M. 2020. Strzelby, zarazki, stal: krótka historia ludzkości. Tłum. Tomasz Tesznar. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Dupré, Louis. 1998. „Kant’s Theory of History and Progress”. The Review of Metaphysics 51 (4): 813–828.
Friedman, Michael. 1998. Kant and the Exact Sciences. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Friedman, Michael. 2013. Kant’s Construction of Nature: A Reading of the Metaphysical Foundations of Natural Science. Cambridge: Cambridge University Press.
Gava, Gabriele. 2023. Kant’s Critique of Pure Reason and the Method of Metaphysics. Cambridge: Cambridge University Press.
Gilson, Étienne. 1968. Jedność doświadczenia filozoficznego. Tłum. Zofia Wrzeszcz. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Gilson, Étienne. 1988. Chrystianizm a filozofia. Tłum. Andrzej Więckowski. Wyd. 2. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Gutowski, Piotr, i Marcin Iwanicki. 2019. „Wprowadzenie”. W: Teizm, ateizm i religia. Najnowsze spory w anglosaskiej filozofii analitycznej, red. Piotr Gutowski i Marcin Iwanicki. Tłum. Zofia Gutowska, 9–13. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Herbert, Zbigniew. 2017. Wiersze wybrane, red. Ryszard Krynicki. Kraków: Wydawnictwo a5.
Hultkrantz, Åke. 2007. „Introduction”. W: The Spiritual Legacy of the American Indian: Commemorative Edition with Letters while Living with Black Elk, red. Joseph Epes Brown. Wyd. 2, xvii–xxiv. Bloomington, IN: World Wisdom.
Husserl, Edmund. 1999. Kryzys nauk europejskich i fenomenologia transcendentalna. Tłum. Sławomira Walczewska. Toruń: Rolewski.
Ingarden, Roman. 1972. Książeczka o człowieku. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Judycki, Stanisław. 1978. „Zagadnienie konstytucji przestrzeni w Edmunda Husserla Ideach czystej fenomenologii i fenomenologicznej filozofii. Księga druga. Próba analizy”. Praca magisterska. Wydział Filozofii KUL. Archiwum Katedry Teorii Poznania.
Judycki, Stanisław. 1995. Umysł i synteza: argument przeciwko naturalistycznym teoriom umysłu. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
Judycki, Stanisław. 2010. Bóg i inne osoby: próba z zakresu teologii filozoficznej. Poznań: Wydawnictwo W drodze, Kolegium Filozoficzno-Teologiczne OO. Dominikanów.
Judycki, Stanisław. 2012. „Transfiguration of Human Consciousness and Eternal Life”. W: The Right to Believe: Perspectives in Religious Epistemology, red. Dariusz Łukasiewicz i Roger Pouivet. 225–235. Frankfurt: Ontos Verlag. https://doi.org/10.1515/9783110320169.
Judycki, Stanisław. 2013a. „Samoświadomość i unikalność osób ludzkich”. W: Teologia filozoficzna: wokół książki Stanisława Judyckiego „Bóg i inne osoby”, red. Janusz Pyda, 119–143. Poznań : Kraków: Wydawnictwo W drodze/Fundacja „Dominikańskie Studium Filozofii i Teologii”: Kolegium Filozoficzno-Teologiczne Polskiej Prowincji Dominikanów.
Judycki, Stanisław. 2013b. „Świat zmysłowy i creatio continua”. W: Teologia filozoficzna: wokół książki Stanisława Judyckiego „Bóg i inne osoby”, red. Janusz Pyda, 145–491. Poznań, Kraków: Wydawnictwo W drodze/Fundacja „Dominikańskie Studium Filozofii i Teologii” : Kolegium Filozoficzno-Teologiczne Polskiej Prowincji Dominikanów.
Judycki, Stanisław. 2014. Książeczka o człowieku wierzącym. Kraków: Fundacja „Dominikańskie Studium Filozofii i Teologii”: Kolegium Filozoficzno-Teologiczne Polskiej Prowincji Dominikanów.
Judycki, Stanisław. 2020a. Epistemologia. T. 1. Poznań, Warszawa: Wydawnictwo W drodze/ Instytut Tomistyczny.
Judycki, Stanisław. 2020b. Epistemologia. T. 2. Poznań, Warszawa: Wydawnictwo W drodze / Instytut Tomistyczny.
Kant, Immanuel. 1960. Prolegomena do wszelkiej przyszłej metafizyki, która będzie mogła wystąpić jako nauka. Tłum. Janina Suchorzewska. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Kant, Immanuel. 1995. Przypuszczalny początek ludzkiej historii i inne pisma historiozoficzne. Tłum. zbiorowe. Toruń: Comer.
Kant, Immanuel. 2005a. „Koniec wszystkich rzeczy”. W: Rozprawy z filozofii historii, red. Tomasz Kupś, tłum. Mirosław Żelazny, 153–163. Kęty: Wydawnictwo Antyk – Marek Derewiecki.
Kant, Immanuel. 2005b. „Odpowiedź na pytanie: czym jest oświecenie?” W: Rozprawy z filozofii historii, red. i tłum. Tomasz Kupś, 44–49. Kęty: Wydawnictwo Antyk – Marek Derewiecki.
Kant, Immanuel. 2005c. Rozprawy z filozofii historii, red. Tomasz Kupś. Wydawnictwo Antyk.
Kant, Immanuel. 2005d. „Wznowione pytanie: czy ludzki rodzaj stale zmierza ku temu co lepsze?” W: Rozprawy z filozofii historii, red. Tomasz Kupś, tłum. Mirosław Żelazny, 209–21. Kęty: Wydawnictwo Antyk – Marek Derewiecki.
Kawalec, Anna. 2016. Osoba i Nexus. Alfreda Gella antropologiczna teoria sztuki. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Kawalec, Anna. 2020. „Stand-up comedy as a hallmark of western culture”. Journal of Aesthetics & Culture 12 (1): 1788753. https://doi.org/10.1080/20004214.2020.1788753.
Kawalec, Anna. 2021. „Integral Aesthetics. Project: Introduction to a Timeless Controversy Over Contemporary Art”. Roczniki Kulturoznawcze 12 (1): 7–18.
Kawalec, Anna. 2024a. „ Eagle’s Gaze and Human Perspective”. Manuskrypt w recenzji.
Kawalec, Anna. 2024b. „Killers of Justice: An Aesthetic and Anthropological Perspective”. ICA journal of Itiwana, Institute for Cultural Anthropology, the Leiden University. https://www. itiwana.org/copy-of-ica-1-2024-aesthetics.
Kawalec, Anna. 2023b. „Dalekie i bliskie powinowactwa filozofii Blaise’a Pascala”. Przegląd Filozoficzny — Nowa Seria 32 (4): 495–512.
Kawalec, Paweł. 2017. „Perspectival representation in DSGE models”. Economics and Business Review 3 (3): 80–99. https://doi.org/10.18559/ebr.2017.3.5.
Kawalec, Paweł. 2018. Metodologia integralna: studium dynamiki wiedzy naukowej. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Kawalec, Paweł. 2023. „Przeciw racjonalnej rekonstrukcji zakładu Pascala”. Przegląd Filozoficzny — Nowa Seria 32 (4): 232–248.
Kawalec, Paweł, i Anna Kawalec. 2022. „Knowledge Routines, Threads and Network Dynamics”. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric 67 (1): 247–68. https://doi.org/10.2478/slgr-2022-0013.
Kerr, Gaven. 2015. „Thomist Esse and Analytical Philosophy”. International Philosophical Quarterly 55 (1): 25–48. https://doi.org/10.5840/ipq20151725.
Kerr, Gaven. 2019. „Author’s Response to Contributors”. Roczniki Filozoficzne 67 (4): 147–69.
Kołakowski, Leszek. 1994. Bóg nam nic nie jest dłużny: krótka uwaga o religii Pascala i o duchu jansenizmu. Tłum. Ireneusz Kania. Kraków: Znak.
Krasnodębski, Zdzisław. 1986. Rozumienie ludzkiego zachowania: rozważania o filozoficznych podstawach nauk humanistycznych i społecznych. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Lerman, Michael. 2017. Guided by the Mountains, Oxford: Oxford University Press.
Lévinas, Emmanuel. 2002. Całość i nieskończoność: esej o zewnętrzności. Tłum. zbiorowe. Wyd. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
O’Dea, Thomas F. 1972. „The role of the intellectual in the Catholic tradition”. Daedalus 101(2): 151–189.
Pascal, Blaise. 2015. Myśli. Tłum. Tadeusz Żeleński. Warszawa: Fundacja Nowoczesna Polska.
Patočka, Jean. 1977. „The Husserlian Doctrine of Eidetic Intuition and its Recent Critics”. W: Husserl: Expositions and Appraisals. Red. Frederick Elliston i Peter McCormick, 150–159. Notre Dame: University of Notre Dame Press.
Pigliucci, Massimo. 2019. Bujda na resorach. Jak odróżnić naukę od bredni. Tłum. Paweł Kawalec. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Schouls, Peter A. 1989. Descartes and the Enlightenment. McGill-Queen’s University Press.
Siwecki, Leon. 2015. „Trinity and Church in the light of Vatican II’s Constitution Lumen Gentium”. Roczniki Teologiczne 62 (2): 153–173.
Swinburne, Richard. 1991. The existence of God. Wyd. 2. Oxford: Clarendon Press.
Trizio, Emiliano. 2020. Philosophy’s Nature: Husserl’s Phenomenology, Natural Science, and Metaphysics. London: Routledge.
Tymieniecka, Anna-Teresa. 1972. „Phenomenology Reflects Upon Itself. II: The Ideal of the Universal Science: The Original Project of Husserl Reinterpreted with Reference to the Acquisitions of Phenomenology and the Progress of Contemporary Science”. Analecta Husserliana 2: 3–17.
van Fraassen, Bas C. 2002. The Empirical Stance. New Haven, CT: Yale University Press.
van Fraassen, Bas C. 2009. „The Perils of Perrin, in the Hands of Philosophers”. Philosophical Studies 143 (1): 5–24. https://doi.org/10.1007/s11098-008-9319-9.
Weber, Max. 1922. „Wissenschaft als Beruf”. W Gesammelte Aufsätze zur Wissenschaftslehre, 524–55. Tübingen: JCB Mohr.
Weyl, Hermann. 1966. Philosophie der mathematik und Naturwissenschaft. München, Wien: R. Oldenbourg.
Willaschek, Marcus. 2018. Kant on the Sources of Metaphysics. Cambridge: Cambridge University Press.
Wojtyła, Karol. 1986. Elementarz etyczny. Wyd. 2. Wrocław: Wydawnictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej.
Wojtyła, Karol. 2020. Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, red. Tadeusz Styczeń, Wojciech Chudy, Jerzy W. Gałkowski, Adam Rodziński, Andrzej Szostek. Wyd. 3. Lublin: TN KUL.
Żelazny, Mirosław. 1995. „O historiozofii Kanta – z umiarem”. W: Przypuszczalny początek ludzkiej historii i inne pisma historiozoficzne, red. Mirosław Żelazny. Tłum. Irena Krońska i Adam Landman, 5–18. Toruń: Comer.