Aboujaoude, E. (2010). Problematic Internet use: An overview. World Psychiatry, 9(2), 85–90. https://doi.org/10.1002/j.2051-5545.2010.tb00278.x
Ancis, J. R. (2020). The age of cyberpsychology: An overview. Technology, Mind, and Behavior, 1(1). https://doi.org/10.1037/tmb0000009
Aoun, J. E. (2018). Robot-proof. Higher education in the age of artificial intelligence. MIT Press.
Attrill, A. (Ed.). (2015). Cyberpsychology. Oxford University Press.
Attrill, A., & Fullwood, C. (Eds.). (2016). Applied cyberpsychology. Palgrave Macmillan.
Atrill-Smith, A., Fullwood, C., Keep, M., & Kuss, D. J. (2018). The Oxford handbook of cyberpsychology. Oxford University Press.
Auge, M. (1995). Non places. Introduction to an antropology of supermodernity. Verso.
Barfield, W. (2016). Cyber-Humans: Our future with machines. Springer.
Barfield, W., & Wiliams, A. (2017). Cyborgs and enhancement technology. Philosophies, 2(1), 4. https://doi.org/10.3390/philosophies2010004
Brooke, E. (Ed.). (2017). Combining the creative therapies with technology: Using social media and online counseling to treat clients. Charles C. Thomas Publisher LTD.
Burnett, R. (2000). Disciplines in crisis: Transdisciplinary approaches in the Arts, Humanities and Sciences. OECD STI Policy Papers.
Campbell, L. F., Millán, F. A., & Martin, J. N. (Eds.). (2018). A telepsychology casebook: Using technology ethically and effectively in your professional practice. American Psychological Association.
Celiński, P. (2013). Postmedia: Cyfrowy kod i bazy danych [Postmedia: Digital code and databases]. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Cerniglia, L., Guicciardi, M., Sinatra, M., Monacis, L., Simonelli, A., & Cimino, S. (2019). The use of digital technologies, impulsivity and psychopathological symptoms in adolescence. Behavioral Sciences, 9(8), Article 82. https://doi.org/10.3390/bs9080082
Dobek-Ostrowska, B. (1999). Podstawy komunikowania społecznego [Basics of social communication]. Wydawnictwo Astrum.
Doliński, D. (2010). Psychologiczne mechanizmy reklamy [Psychological mechanisms of advertising]. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
European Commission (2018). Final report of the high level expert group on fake news and online disinformation. Retrieved February 24, 2019 from https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/final-report-high-level-expert-group-fake-news-and-online-disinformation
Francuz, P. (2002). Rozumienie przekazu telewizyjnego: Psychologiczne badania informacyjnych przekazów telewizyjnych [Understanding television messages: Psychological research on TV news broadcasts]. Towarzystwo Naukowe KUL.
Fuller, S. (2021). Cyborg persons: Humanity played in a different key. Postdigital Science and Education, 3, 668–677. http://doi.org/10.1007/s42438-020-00214-4
Gibson, J. J. (1977). The theory of affordances. In R. Shaw & J. Bransford, Perceiving, acting, and knowing (pp. 67–82). Laurence Erlbaum.
Goban-Klas, T. (2005). Cywilizacja medialna [Media civilization]. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Godzic, W. (1991). Film i psychoanaliza. Problem widza [Film and psychoanalysis. The viewer’s problem]. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Godzic, W., Kozieł A., & Szylko-Kwas, J. (2016). Gatunki i formaty we współczesnych mediach [Genres and formats in contemporary media]. Poltex.
Gordo-Lopez, A., & Parker, I. (Eds.). (1999). Cyberpsychology. Routledge.
Greifeneder, R., Jaffé, M. E., Newman, E. J., & Schwarz, N. (Eds.). (2020). The psychology of fake news. Routledge.
Harris, R. J. (2004). A cognitive psychology of mass communication (4th ed). Lawrence Erlbaum.
Harley, D., Morgan, J., & Frith, H. (2018). Cyberpsychology as everyday digital experience across the lifespan. Palgrave Macmillan.
Holden, C. (2020). Psychology of video games. Taylor & Francis.
Jenkins, H. (2008). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University Press.
Kent, N. L. (2017). Cyberpsychology: An introduction to human-computer interaction. Cambridge University Press.
Klichowski, M. (2014). Narodziny cyborgizacji. Nowa eugenika, transhumanizm i zmierzch edukacji [The birth of cyborgization. New eugenics, transhumanism and the twilight of education]. Wydawnictwo Naukowe UAM.
Kluszczyński, R. (2015). Doświadczenia wizualne jako postobrazy (od wydarzeń multimedialnych do wizualnych biośrodowisk) [Visual experiences as post-images (from multimedia events to visual bioenvironments)]. In E. Wilk, A. Nacher, M. Zdrodowska, & M. Gulik (Eds.), Więcej niż obraz (pp. 343–357). Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Kowalski, T., & Jung., B. (2008). Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów [Media on the market. Introduction to media economics]. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Levinson, P. (2022). The future of new media. Wydawnictwo AGH.
Manovich, L. (2013). Software takes command: Extending the language of new media. Bloomsbury.
Norman, D. A. (1999). Affordance, conventions and design. Interactions, 6(3), 38–43. https://doi.org/10.1145/301153.301168
Ogonowska, A. (2004). Przemoc ikoniczna. Zarys wykładu [Iconic violence. A lecture outline]. Wydawnictwo Naukowe AP.
Ogonowska, A. (2018a). Cyberpsychologia. Nowe strategie badania mediów i ich użytkowników [Cyberpsychology: New strategies for researching media and their users]. Studia de Cultura, 10(4), 5–18. https://doi.org/10.24917/20837275.10.4.1
Ogonowska, A. (2018b). Edukacja medialna wobec cyberpsychologii: Nowe perspektywy badania mediów i ich użytkowników we współczesnej cywilizacji medialnej [Media education towards cyberpsychology: New perspectives on the study of media and their users in the contemporary media civilization]. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 23, 93–109. https://doi.org/10.14746/ikps.2018.23.05
Ogonowska, A. (2018c). Psychologia mediów i komunikowania [Psychology of media and communication]. Oficyna Wydawnicza Impuls.
Ogonowska, A. (Ed.). (2019). Kulturoterapia: Strategie wykorzystywania mediów i kultury w leczeniu, profilaktyce i edukacji [Culturotherapy: Strategies for using media and culture in treatment, prevention and education]. Studia de Cultura, 11(4). https://doi.org/10.24917/20837275.11.4
Ogonowska, A. (2021). Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania [Media – users – applications]. Oficyna Wydawnicza Impuls.
Ostaszewski, J. (1999a). Film i poznanie. Wprowadzenie do kognitywnej teorii filmu [Film and cognition: Introduction to cognitive film theory]. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Ostaszewski, J. (1999b). Rozumienie opowiadania filmowego [Understanding film storytelling]. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Parsons, T. D. (2017). Cyberpsychology and the brain. The interaction of neuroscience and affective computing. Cambridge University Press.
Paulsen, K. (2017). Here/there: Telepresence, touch, and art at the interface. The MIT Press.
Reeves, B., & Nass, C. (2005). Media i ludzie (H. Szczerkowska, Trans.) [Media and people]. Państwowy Instytut Wydawniczy.
Riva, G., Widerhold, B. K., & Cipresso, P. (Eds.). (2016a). The psychology of social networking: Vol. 1. Personal experience in online communities. De Gruyter Open.
Riva, G., Widerhold, B. K., & Cipresso, P. (Eds.). (2016b). The psychology of social networking: Vol. 2. Identity and relationships in online communities. De Gruyter Open.
Szahaj, A. (2008). Teoria krytyczna szkoły frankfurckiej: Wprowadzenie [Critical Theory of the Frankfurt School: An introduction]. WAIP.
Szmigielska, B. (Ed.). (2009). Psychologiczne konteksty internetu [Psychological contexts of the Internet]. Wydawnictwo Akademii Medycznej.
Sztompka, P. (2005). Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza [Visual sociology. Photography as a research method]. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Thacker, E. (2004). Biomedia. University of Minnesota Press.
Toffler, A. (1980). The Third Wave. William Collins Sons & Co.
Turkle, S. (2013). Life on the screen: Identity in the age of the Internet. Simon & Schuster.
Twardoch-Raś, E. (2021). Sztuka biometryczna w perspektywie filozofii post i transhumanizmu: W stronę estetyki postafektywnej [Biometric art in the perspective of post-philosophy and transhumanism: Towards post-affective aesthetics]. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Van Es, K., & Schäfer, M. (Eds.). (2017). The datafied society. Amsterdam University Press.
Vestergaard, S. C. (Ed.). (2020). Encyclopedia of bullying (Vol. 7). Nova Science Publishers.
Złotowski, J., Proudfoot, D., Yogeeswaran, K., & Bartneck, C. (2015). Antropomorphism: Opportunities and challenges in human–robot interaction. International Journal of Social Robotics, 7, 347–360. https://doi.org/10.1007/s12369-014-0267-6
Zuboff, S. (2019). The age of surveillance capitalism: The fight for a human future at the new frontier of power. Profile Books.