Brower, Alison, Lloyd Lee i Huileng Tan. „Hollywoodzki strajk dziś się zakończy. Po 150 dniach scenarzyści i studia wreszcie się dogadali”. Business Insider. Dostęp 22.03.2025. https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/hollywoodzki-strajk-scenarzystow-wreszcie-sie-zakonczy/pz416f1.
Brzeziński, Wojciech i Agata Kaźmierska. „Sora: sztuczna inteligencja, która tworzy filmy. To krok w stronę Świętego Graala AI”. Tygodnik Powszechny 8 (2024). https://www.tygodnikpowszechny.pl/sora-sztuczna-inteligencja-ktora-tworzy-filmy-krok-w-strone-swietego-graala-ai186277?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAx9q6BhCDARIsACwUxu65zvlcseEWJlk8qvboLRR9NmmoDXMFrennc9JgmQRkw6ObxYjFdswaApfSEALw_wcB.
„Digitalizacja zasobów kultury, w tym materiałów archiwalnych, zwiększenie dostępności i poprawa jakości zasobów kultury udostępnianych cyfrowo znajdujących się w zasobach FINA”. Dostęp 19.03.2025. https://www.gov.pl/web/cppc/digitalizacja-zasobow-kultury-w-tym-materialow-archiwalnych-zwiekszenie-dostepnosci-i-poprawa-jakosci-zasobow-kultury-udostepnianych-cyfrowo-znajdujacych-sie-w-zasobach-fina.
Fischer, Bogdan, Adam Pązik i Marek Świerczyński. „Prawo sztucznej inteligencji i nowych technologii”. Warszawa: Wolters Kluwer, 2021.
Hendrykowski, Marek. „Plagiat w dobie sztucznej inteligencji”. Images 37, nr 46 (2024):405-414.
„Jak wykorzystać narzędzia oparte na AI w procesie produkcji filmowej?”. Dostęp 4.01.2025. https://www.mediacompany.pl/post/jak-wykorzysta%C4%87-narz%C4%99dzia-oparte-na-ai-w-procesie-produkcji-filmowej-1.
Lipnicki, Rafał. „Wizualizacja w filmie «2001: Odyseja kosmiczna» w reżyserii Stanleya Kubricka”. UMCS 2020. Praca licencjacka. https://apd.umcs.pl/diplomas/attachments/history/141335/.
McFarlanda, Alexa. „10 najlepszych generatorów wideo AI”. Dostęp 4.01.2025. https://www.unite.ai/pl/best-ai-video-generators/.
Minkiewicz, Justyna. „Przyszłość polskiej kinematografii, czyli jak AI zmienia polską branżę filmową”. Dostęp 19.03.2025. https://homodigital.pl/ai-w-filmie-jak-sztuczna-inteligencja-zmienia-branze-filmowa/.
Rojszczak, Marcin. „Prawne aspekty systemów sztucznej inteligencji – zarys problem”. W: Sztuczna inteligencja, blockchain, cyberbezpieczeństwo oraz dane osobowe. Zagadnienia wybrane, red. Kinga Flaga-Gieruszyńska, Jacek Gołaczyński i Dariusz Szostek, 1-22. Warszawa: C.H. Beck, 2019.
Różanowski, Krzysztof. „Sztuczna inteligencja: rozwój, szanse i zagrożenia”. Zeszyty naukowe 2 (2007):109-135.
„Szanse, wyzwania i zagrożenia, jakie niesie rozwój AI dla przemysłu filmowego”. Dostęp 19.03.2025. https://pisf.pl/aktualnosci/szanse-wyzwania-i-zagrozenia-jakie-niesie-rozwoj-ai-dla-przemyslu-filmowego/.
„Sztuczna inteligencja: co to jest i jakie ma zastosowania?”. Dostęp 05.01.2025. https://www.europarl.europa.eu/topics/pl/article/20200827STO85804/sztuczna-inteligencja-co-to-jest-i-jakie-ma-zastosowania.
„Sztuczna Inteligencja w przemyśle filmowym”. Dostęp 04.01.2025. https://aioai.pl/sztuczna-inteligencja-w-przemysle-filmowym/.
„Udział AI w produkcji filmowej – aktualny stan”. Dostęp 04.01.2025. https://news.amafilmacademy.pl/ai/udzial-ai-w-produkcji-filmowej-aktualny-stan/.
„Wprowadzenie do zastosowania sztucznej inteligencji w wymiarze sprawiedliwości cz. I – kluczowe pojęcia”. Dostęp 19.03.2025. https://www.si-dla-sprawiedliwosci.gov.pl/czym-jest-sztuczna-inteligencja/.
Zgłobicka, Dorota. „Wrocławskie Studia Technologii Wizualnych”. Prod. Zbigniew Rybczynski film studio. 2012. Dostęp 01.10.2025. https://www.google.pl/search?sca_esv=69bdf2a40b3867bf&udm=7&fbs=AIIjpHwW-0r_Aj4UyfJvqQzQzjQGITTmC230_MNxN_VvYo5ocBioNjs2eU9dWE6kP5lXYjfPmjKR_C6dtvDnjI0mGicejQrXVZnAcjkoTZ3uOwP71Haz4-hzqX1acbXuDAUp0iJQ4pyxOpvrjFA_Yn7NAEFi-WFIKVUMFxYh-n8rCq1zBF5eIgK5MXhEX2VMoJEyJKTSsxcU45BwSlOeY-jpkYcKOt_G6w&q=zbigniew+rybczy%C5%84ski+ceta&sa=X&ved=2ahUKEwjHjdPWsfSQAxWTR_EDHWhRMY8QtKgLegQIExAB&biw=1280&bih=551&dpr=1.5#fpstate=ive&vld=cid:3a1e3b1e,vid:9fCLdGl5d2s,st:0.