Abignente, L. (2010). Przeszłość i teraźniejszość – historia jedności. Studium o duchowości Ruchu Focolari [Past and present: The history of unity. A study on the spirituality of the Focolare Movement]. Towarzystwo Naukowe KUL.
Abignente, L., Kornas-Biela, D., & Kozubek, M. (2007). Pedagogiczne inspiracje Ruchu Focolari. W kierunku pedagogii jedności [Pedagogical inspirations of the Focolare Movement. Toward a Pedagogy of Unity]. In A. Rynio (Ed.), Wychowanie chrześcijańskie między tradycją a współczesnością (pp. 1006–1026). Wydawnictwo KUL.
Biela, A. (1996). Laudacja wygłoszona przez dziekana Wydziału Nauk Społecznych KUL, profesora dr hab. Adama Bielę z okazji nadania doktoratu honoris causa Chiarze Lubich [Laudation by the Dean of the Faculty of Social Sciences of the Catholic University of Lublin, Professor Adam Biela, on the occasion of the conferment of an honorary doctorate on Chiara Lubich]. Catholic University of Lublin, June 19, 1996.
Biela, A. (2020). The Paradigm of Unity (PU) as the basis of a “Copernican Revolution” (CR) in the Social Sciences (note 1). Advances in Politics and Economics, 3(3). http://doi.org/10.22158/ape.v3n3p1
Błeszyńska, K. (1999). Semantyka niepełnosprawności – rola języka w kształtowaniu sytuacji osób niepełnosprawnych [The semantics of disability: The role of language in shaping the situation of disabled people]. In M. Chodkowska (ed.), Interdyscyplinarność w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej (pp. 61–66). Wydawnictwo UMCS.
Bronk, A. (2003). Czy pedagogika jest nauką autonomiczną? [Is pedagogy an autonomous science?]. In M. Nowak, T. Ożóg, & A. Rynio (Eds.), W trosce o integralne wychowanie (pp. 46–76). Wydawnictwo KUL.
Dykcik, W. (2005). Pedagogika specjalna wobec aktualnych sytuacji i problemów osób niepełnosprawnych [Special pedagogy versus current situations and problems of people with disabilities]. Wydawnictwo naukowe UAM.
Fudali, A., & Rynio, A. (2021). Dialog jako przestrzeń spotkania w perspektywie pedagogii Ruchu Focolari [Dialogue as a space of encounter in the perspective of the pedagogy of the Focolare Movement]. In E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, & K. Martynowska (Eds.), Oblicza życia. Księga Jubileuszowa profesor Doroty Kornas-Bieli (pp. 549–566). episteme. gentilini, M. (2020). Chiara Lubich. Prophet of unity. Città Nuova.
Grochmal, S. (2013a). Paradygmat jedności w kontekście zarządzania organizacjami [Paradigm of unity in the context of organizational management]. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Grochmal, S. (2013b). Paradygmat jedności w naukach o zarządzaniu [The paradigm of unity in management science]. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 14(13), part 1, 119–130.
Heatherton, T. F., Kleck, R. E., Hebl, M. R., & Hull, J. G. (2008). The social psychology of stigma. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kornas-Biela, D. (2006). Jakość życia w kontekście diagnostyki prenatalnej [Quality of life in the context of prenatal diagnosis]. In T. Rostowska (Ed.), Jakość życia rodzinnego. Wybrane zagadnienia (pp. 87–104). Wydawnictwo naukowe Wyższej Szkoły Informatyki.
Kornas-Biela, D. (2009). Pedagogika prenatalna. Nowy obszar nauk o wychowaniu [Prenatal pedagogy. A new area of sciences of upbringing]. Wydawnictwo KUL.
Kornas-Biela, D. (2011). Dobro moralne i dobro psychiczne w sytuacji prenatalnie zdiagnozowanej letalnej choroby dziecka [Moral good and psychological good in the situation of a lethal disease prenatally diagnosed in the child]. In B. Dobrowolska, A. Pilewska-Kozak, & I. Wrońska (Eds.), Bioetyka i praktyka medyczna. Wybrane zagadnienia (pp. 141–163). Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Kornas-Biela, D. (2012a). Eugeniczny wymiar diagnostyki preimplantacyjnej jako wyraz dystansu społecznego wobec osób niepełnosprawnych [The eugenic dimension of preimplantation diagnosis as an expression of social distance towards people with disabilities]. In M. Parchomiuk & B. Szabała (Eds.), Dystans społeczny wobec osób z niepełnosprawnością jako problem pedagogiki specjalnej: Vol. 1. Przyczyny – konsekwencje – przeciwdziałanie (pp. 17–39). Wydawnictwo UMCS.
Kornas-Biela, D. (2012b). Wielowymiarowość przestrzeni refleksyjnej i edukacyjnej pedagogiki prenatalnej i specjalnej [The multidimensionality of the reflective and educational space of prenatal and special pedagogy]. In Z. Palak, D. Chimicz, & A. Pawlak (Eds.), Wielość obszarów we współczesnej pedagogice specjalnej (pp. 161–184). Wydawnictwo UMCS.
Kornas-Biela, D. (2014). The paradigm of unity in prenatal education and pedagogy. Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, 19(1–2), 193–206, https://doi.org/10.2478/v10241-012-0017-3
Kornas-Biela, D. (2016). Unity between mother and child before birth as a model of unity in social relations [Lecture]. International Interdisciplinary Congress “Conflict, dialogue and the culture of unity” on the 20th anniversary of granting an honorary doctorate degree to Chiara Lubich in the Social Sciences by the Catholic University of Lublin. Lublin, 3–4 June 2016.
Kornas-Biela, D. (2019). “The Resurrection of Rome” by Chiara Lubich. A reflection in the light of special psychopedagogy. Paedagogia Christiana, 1(43), 145–164. http://doi.org/10.12775/PCh.2019.005
Kuhn, T. S. (1962). The structure of scientific revolution. The University of Chicago Press.
Lubich, Ch. (1986). Tylko jedno [Only one thing]. Księgarnia św. Jacka.
Lubich, Ch. (1989). Klucz do jedności [The key to unity]. Księgarnia św. Jacka.
Lubich, Ch. (2004). Duchowość jedności nową drogą [Spirituality of unity as a new way]. Mariapoli Foundation.
Lubich, Ch. (2007). Charyzmat jedności [The charism of unity] (M. Vandeleene, Ed.). Fundacja Mariapoli, Wydawnictwo M.
Lubich, Ch. (2014). Miłość wzajemna [Mutual love] (F. Gillet, Ed.). Fundacja Mariapoli.
Lubich, Ch. (2016). Jedność [Unity] (D. Falmi & F. Gillet, Eds.). Mariapoli Foundation.
Mazan, T. (2012). Przedmiot formalny nauk o rodzinie w ujęciu interdyscyplinarnym [The formal object of family sciences in an interdisciplinary perspective]. Studia nad Rodziną, 16(1–2), 87–107.
Speck, O. (2005). Niepełnosprawni w społeczeństwie. Podstawy ortopedagogiki [Disabled people in society. Fundamentals of orthopedagogy]. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Szczeklik, A. (2006). Introduction. In T. Biesaga (Ed.), Elementy etyki lekarskiej [Elements of medical ethics] (pp. 7–8). Wydawnictwo Medycyna Praktyczna.
Szewieczek, M. (2003). Bijące serce jedności [The beating heart of unity]. Akant.
Szymański, M. S. (1997). Podstawowe kierunki myślenia pedagogicznego w niemczech [Basic directions of pedagogical thinking in Germany]. Kwartalnik Pedagogiczny, (3–4), 227–262.
Śliwerski, B. (2017). Paradigms of contemporary pedagogy of unity in Poland. Educational Research Review, 25(2), 39–58. http://doi.org/10.12775/PBe.2017.018
Śliwerski, B. (2020). Pedagogika holistyczna [Holistic pedagogy]. Problemy Wczesnej Edukacji, 2(49), 7–20. http://doi.org/10.26881/pwe.2020.49.01
Żuraw, H. (1999). Perspektywa antropologiczna w studiach nad ludźmi niepełnosprawnymi [Anthropological perspective in the study of people with disabilities]. In M. Chodkowska (Ed.), Interdyscyplinarność w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej (pp. 53–59). Wydawnictwo UMCS.