Megatrendy cywilizacyjne a konkurencyjność

Kazimierz Kłosiński

Abstrakt


The notion introduced by J. Nasbitt has become an instrument for formulation and anticipation of the contemporary economic reality world-vide. The deliberations are presenting the selected megatrends (of overpopulation, unemployment, changes of intellectual capabilities of the mankind, globalization and servicisation), a synergic effect of which is, in my opinion – in result of cumulation – a national competitiveness, an important element of geoeconomics.


Słowa kluczowe


konkurencyjność; megatrendy; geoekonomia; serwicyzacja; społeczeństwo informacyjne; systemy sieciowe

Pełny tekst:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Roczniki Nauk Społecznych · ISSN 0137-4176 | eISSN 2544-5812

© Towarzystwo Naukowe KUL & Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II - Wydział Nauk Społecznych KUL


Artykuły w czasopiśmie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0)